Op zoek naar een prikpost? Klik hier.

WEB-Diagnovum-20210630-67.jpg

 

Veelgestelde vragen

Wellicht leven er bij u vragen die we eenvoudig kunnen beantwoorden. Kijk bij de veelgestelde vragen op deze pagina of wij het antwoord op uw vraag al hebben gevonden.

Hoe kan ik laboratoriumaanvraagformulieren bestellen?

U kunt deze bestellen door in te loggen op de website www.diagnovum.nl/login en rechts bovenin bij ‘Voor zorgverleners’ het laboratorium te selecteren waarvoor u een labformulier nodig heeft. Vul het gewenste aantal in, controleer uw adres onder aan de pagina en druk op verzenden. Het KCC (Klantcontact Centrum) verwerkt uw bestelling en zorgt ervoor dat de koerier uw bestelling binnen 2 werkdagen bij u aflevert. Ook kunt u voor het bestellen van laboratoriumaanvraagformulieren contact opnemen met het KCC (Klantcontact Centrum): telefoonnummer van uw regio en e-mailadres info@diagnovum.nl.

Kan ik digitaal laboratoriumonderzoek aanvragen?

U kunt via ZorgDomein digitaal laboratoriumonderzoek aanvragen. Kies Zorgaanbod ‘Diagnostiek’ en ‘Laboratorium’.

Kan ik (digitaal) een thuisprik aanvragen?

U kunt op de gebruikelijke wijze via ZorgDomein digitaal laboratoriumonderzoek aanvragen en vinkt daarbij ‘Thuisprikken’ aan. Hier kunt u ook de datum van thuisprikken doorgeven. Als de patiënt nuchter moet zijn, belt de medewerker bloedafname de avond van tevoren de patiënt op om de geschatte tijd door te geven waarop de thuisprik de volgende dag plaatsvindt. Als de patiënt niet nuchter hoeft te zijn, belt de medewerker bloedafname niet van tevoren, dus dan is het handig als een medewerker van de huisartspraktijk laat weten aan de patiënt wanneer de thuisprik zal plaatsvinden. Vergeet ook niet om de patiënt, indien nodig, van een leeg urinepotje te voorzien. 

Ik heb een vraag over het werken met ZorgDomein. Waar kan ik terecht?

U kunt contact opnemen met de support van ZorgDomein via www.zorgdomein.com/support, e-mailadres: support@zorgdomein.nl of telefoonnummer: 020 – 471 52 82.

Ik heb een vraag over mijn bestelling. Waar kan ik terecht?

De instructie voor het bestellen via de website, kunt u hier vinden. De bestelling die u via de website heeft geplaatst, wordt verwerkt door het KCC (Klantcontact Centrum). De koerier werkt volgens een ruilsysteem: dagelijks haalt de koerier het patiëntenmateriaal bij uw praktijk op en geeft u er dezelfde hoeveelheid nieuw materiaal voor terug. U hoeft dat materiaal dus niet te bestellen, dit gaat automatisch. Bij vragen kunt u het KCC bereiken via telefoonnummer van uw regio en e-mailadres info@diagnovum.nl.

Ik heb een vraag over een uitslag van aangevraagd onderzoek. Waar kan ik terecht?

Klinische Chemie en Microbiologie
Voor vragen over uitslagen met betrekking tot het Klinisch Chemisch Lab (zoals Accureon) en het Microbiologisch Lab (zoals Microvida) kunt u ons KCC bereiken via het telefoonnummer van uw regio. Wanneer er geen sprake is van spoed, kunt u uw vraag ook altijd per mail stellen via info@diagnovum.nl.

Pathologie
Voor vragen over uitslagen met betrekking tot het Pathologisch lab (zoals Pathan en Pathologie Zuid-West Nederland) kunt u direct met het lab bellen.
Voor Pathan (regio Adrz en ZorgSaam) kunt u hiervoor op werkdagen van 8.00-17.30 uur contact opnemen met het Medisch Service Centrum (MSC) van Pathan via 010-461 66 61. De medewerker van het MSC zal u doorverbinden, of op een later moment laten terugbellen door een van de pathologen van Pathan. Wanneer er geen sprake is van spoed, kunt u uw vraag ook altijd per mail stellen via info@pathan.nl. Het MSC zorgt er dan voor dat de mail bij de juiste patholoog terecht komt.
Voor Pathologie Zuid-West Nederland (regio Bravis en ETZ) kunt u hiervoor op werkdagen van 8.00-17.00 uur contact opnemen met het secretariaat van Pathologie Zuid-West Nederland via 013-221 26 19 voor de regio ETZ en 088-706 74 53 voor de regio Bravis. Wanneer er geen sprake is van spoed, kunt u uw vraag ook altijd per mail stellen via info@pathologiezuidwest.nl.

Hoe kan ik CRP-cartridges bestellen?

U kunt deze binnenkort bestellen door in te loggen op de website www.diagnovum.nl/login. Ook kunt u hiervoor contact opnemen met het KCC (Klantcontact Centrum): telefoonnummer van uw regio en e-mailadres info@diagnovum.nl.

Worden patiënten met een chronische aandoening nog steeds automatisch opgeroepen?

Diagnovum verzendt de oproepbrieven aan (o.a.) patiënten met de chronische aandoeningen CVR en Diabetes jaarlijks en periodiek.

ZorgDomein biedt de mogelijkheid om assistentes, poh of andere medewerkers van de huisartspraktijk te machtigen, zodat die bijvoorbeeld laboratoriumaanvragen kunnen klaarzetten. Hoe werkt dat?

Instructies voor het machtigen en werken namens, kunt u via deze link vinden: https://support.zorgdomein.com/hc/nl/articles/115002872073-Machtigen-en-werken-namens-

Hoe kan ik een order in ZorgDomein, die nog niet volledig is, ‘opslaan’ en later verzenden?

Instructies over het later verzenden van de aanvraag, kunt u via deze link vinden: https://support.zorgdomein.com/hc/nl/articles/360012798599-Het-tabblad-Regie

Levert Diagnovum gecontracteerde zorg?

Diagnovum heeft met alle fondsgroepen/zorgverzekeraars contracten voor het verlenen van diagnostische zorg. Voor VGZ is Diagnovum tevens regievoerder voor de regio's West en Midden-Brabant en Zeeland. Dit wil zeggen dat Diagnovum de enige diagnostiek aanbieder is in deze regio waar VGZ een contract/samenwerking mee heeft. Dit vanwege het feit dat Diagovum voldoet aan de 3 elementen vanuit het beleid van VGZ; aandacht voor kwaliteit en prijs en het kunnen aanbieden van integrale diagnostiek (waardoor bijvoorbeeld dubbel diagnostiek wordt voorkomen).